A mai középsulisokat a pályakezdőkig felfelé Z generációnak nevezik. Nagyon sok mindenről másképpen gondolkodnak, mint a szüleik, akik kisebb részt az Y,  javarészt viszont még az X generáció tagjai. (Sejted, miért megy olyan nehezen a kommunikáció egymással?)

Pénzpedagógusként azon gondolkodom, hogy sajna nem igazán látok a pénzügyi kultúra színvonalában látványos fejlődést a generációk egymásutániságában. Arról még lövésem sincsen, hogy az ezutáni generációra milyen betűt aggatnak majd, mint nevet, de legyen akár W, akár A, jó lenne, ha ők lennének az első olyan generáció, akiknek mivel már nem jelent komoly gondot a pénzzel való helyes bánásmód (sem), igazi svungot lennének képesek adni az országnak. 

A magam részéről az S-re szavazok

A svung ugyanis az én olvasatomban azt is jelenti, hogy bár egyénenként boldogulnak, elérik majd azt a kritikus tömeget, amikor jó marxista megfogalmazással, a mennyiség átcsap minőségbe. Amikor már elegen vannak ahhoz, hogy az egyének összessége kiadja a nagy egész előrehaladását is. Ők lehetnének a Svung nemzedék, vagy az S generáció.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Csak annyit, hogy a gyerekeinknek jobb élete lesz, mint nekünk. Nem erre vágyik

foto: saját montázs
foto: saját montázs

minden szülő?

Vágyakozni nem elég… 

Ez sajnos nem az az eset, amikor elég csak rágondolni, vágyakozni valamire, aztán majd az Univerzum szállítja… (Aki így értelmezi a Titok Bőség törvényét, az sajna nagyon téved. Javaslom, olvassa el újra. Különösen azt a részt, amely arról szól, hogy a koncentráció és a megrendelés után beindul a folyamat, amelynek fontos része a cselekvés is… 😀 ) Itt tenni is kell valamiket. Sokat. És gyakran.

Ez pedig a Te szülői felelősséged, hogy megteszed-e.

Megteszed?…

…, hogy megtanítod a gyerekedet mindenre, amire csak szüksége lehet azért, hogy ne fusson bele ugyanazokba a (pénzügyi) hibákba, amelyek Neked sem okoztak akkora nagy élményt?

Csak az “igen”, vagy a “nem” érdekel, az “igen, de…”, vagy a “nem, mert…” kezdetű válaszok itt most nem játszanak. Mert a lényeg szemontjából nem fontosak. Miért?

Mert ezek csak

kifogások

Számoljunk! Ha most belemerültél a kifogások, indokok ecsetelésébe, részletezésébe, akkor most mennyi időt is töltöttél el ezzel? Három percet biztosan. (Ha vehemensebben állsz ki a véleményedért, akkor akár a kétszeresét is.)

Mire elég három perc?

  • egy, a témához tartozó konkrét problémákat tartalmazó lista összeállítására – legalábbis nagyvonalakban.
  • a másik három meg arra, hogy egy problémára lehetséges megoldásokat is felsorolj…
  • újabb három perc alatt tengernyi megoldási lehetőséget tudsz végigböngészni, mert a gugli csak úgy kidobja Neked…
  • a következő három percebn már csak válogatni kell közülük
  • az utolsó három percben pedig a problémák mellett álló megoldási lehetőségek mellé összeszedheted, hogy milyen lépésekben, milyen határidőkkel, milyen konkrét eszközökkel, erőforrásokkal akarod ezt végigcsinálni.

Vagyis 15 perc alatt egy egész tervet is összerakhatsz.

Még mindig olyan jó ötletnek tűnik a kifogásgyártás? 

 

A tettek mezeje

Ha már az igénybe vehető megoldási lehetőségeknél, eszközöknél járunk… nem esküszöm meg rá, hogy ezt kihajítja Neked a a gugli, tekintettel arra, hogy még csak múlt hét vasárnap óta van “életben”, ezért most így direktben ajánlom a figyelmedbe…

A PIQ MalacPersely Ezin 2013. április számának címlapjaMegjelent Magyarország első pénzügyi nevelési e-magazinja, a

PIQ MalacPersely Ezin

Tele van tudással, ötlettel, tippel, tanáccsal, no meg játékokkal, amelyek az adott hónap témája szerinti, a pénzügyi intelligencia élesítéséhez szükséges képességeket, készségeket fejleszti.

A 2013. áprilisi szám témája

célkitűzés és tervezés

Bővebb információk a PIQ MalacPersely Ezinről itt olvashatóak ›››

Itt megtudod, hogy

  • mi van benne
  • miért jó ez Neked és a gyerekednek
  • milyen gyakran jelenik meg
  • hogyan lehet megrendelni
  • és hogy miért ilyen szégyentelenül olcsó (500,- forint!!!), bár ettől lényegesen többet ér

Adjunk lendületet a gyerekeinknek! Jöjjön az S generáció!

Milyen nemzedék jön a Z generáció után?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal sütiket, azaz cookie-kat használ. Az uniós törvények értelmében, kérlek, engedélyezd ezek használatát, vagy zárd be az oldalt! Köszönöm! További infók

Az európai uniós előírások értelmében felhívom a figyelmedet arra a körülményre, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat, magyarítva "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé tegye Számodra a böngészést. A sütiket letilthatod a böngésződ beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszed meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattintasz, azzal beleegyezel a sütik automatikus használatába.

Bezárás